Dne 1. dubna 2019 se konal jednodenní projekt DEN NARUBY, ve kterém si žáci vyměnili role s pedagogy. Cílem bylo seznámit žáky s přípravou a průběhem výuky v jednotlivých předmětech.
Žáci se učili spolupracovat jak mezi sebou, tak s vyučujícími 3. ročníků, aby výuka byla pro děti atraktivní a splnila jejich představy.
Žáci 5. ročníků poté kriticky zhodnotili vlastní výkony a dojmy, přičemž většina z nich byla nadšená a ráda by si učení zopakovala, ale uznávají, že role učitele není snadná.
Lucie Tvardková, Iva Trčková
A jak to viděli třeťáci:
„Bylo to legrační a zábavné, protože Vy jste seděla vzadu a páťáci nás učili.“
„Bylo to super, protože jsme se vůbec neučili a hráli plno her.“
„Můžeme si připravit hodiny pro prvňáčky, rádi bychom to taky zkusili.“
Takové názory se objevily při hodnocení tohoto dne. Žáci se v hodinách aktivně zapojovali a zvládali se učit pod vedením páťáků.
„ Bylo to super.“
„ Moc se mi to líbilo, hlavně angličtina a matematika.“
„ Bylo to fajn, protože to byli naši kamarádi.“
„ Chceme to za dva roky zkusit taky.“
„ Líbily se mi hry a soutěže.“
Žákům ze třetích tříd se Den naruby velmi líbil. Musíme ocenit práci a připravenost páťáků a moc jim děkujeme.
Michaela Kaděrová, Daniela Lindáková